Integrovaná doprava? Zatiaľ to má od toho ďaleko

Autor: Andrea Oravcová | 10.11.2015 o 16:40 | (upravené 10.11.2015 o 17:13) Karma článku: 5,20 | Prečítané:  1507x

Po tom, ako petržalská mestská časť absolútne nezvládla pokus o úpravu parkovacej politiky, ani uvedenie dlho očakávanej tretej etapy Integrovaného systému dopravy v Bratislavskom kraji do života nevyšlo bez vážnych problémov.

Hľadaj ihlu v kope sena

Množstvo druhov cestovných lístkov rozdelených na toľko spôsobov, že sa v tom snáď vyznajú len samotní tvorcovia (dúfajme, že aspoň oni), určite dopravu neuľahčuje. A pritom to je hlavný dôvod zavádzania takejto dopravy vo vyspelých mestách. Predtým, ako si kúpite lístky, musíte zvážiť toľko atribútov vášho cestovania, že napokon sa možno rozhodnete ísť radšej pešo.

Prečo si nevystáť rad?

Aby si dôchodca mohol uplatniť zľavu na cestovnom, po novom k tomu potrebuje kartu SeniorPas a čipovú kartu, na ktoré si musí v dlhom rade vystáť aj hodiny. Vo svojom veku majú pochopiteľne zdravotné problémy a množstvo z nich sa podopiera o barly. Skrátka, skúška trpezlivosti, ktorá tentokrát nebola celkom dobre namierená. No a napokon, keď sa už dôchodca dostane k okienku, prekvapí ho, že má za čipovú kartu zaplatiť. Táto informácia totiž mnohým unikla, čo veľmi nesvedčí o kvalitnej reklamnej kampani, ktorá je pri takýchto zmenách pre obyvateľov taká potrebná.

Aj keď máš lístok, ešte si nevyhral

Priam nepochopiteľný sa zdá aj fakt, že nie vo všetkých dopravných prostriedkoch si môžete označiť svoj zakúpený cestovný lístok. Niekde sa jednoducho označovače namontovať nestihli, niekde ich montovať ani neplánujú. Dokonca v niektorých vlakoch môžu cestujúcich pomýliť označovače z medzimestských liniek.

Čo sa vlastne stalo?

Skutočne jediná otázka, ktorá sa nám ponúka, je, prečo sme celý tento systém spustili bez toho, aby bol poriadne odskúšaný a na prevádzku na 100 % pripravený? Odpoveď je jednoduchá. Ako inak, sú v tom opäť peniaze. Ak by táto etapa integrovaného systému dopravy v Bratislavskom kraji nebola spustená, Slovensko by prišlo o nemalé finančné zdroje z európskych fondov. Jedno programovacie obdobie však trvá niekoľko rokov. Je to pre nás málo? Je, v prípade, že sa spamätáme pár mesiacov pred koncom termínu možnosti čerpania.

Ako by to malo vyzerať

Keď som počula o integrovanej doprave, potešila som sa. Predstavila som si totiž, že aj my na Slovensku budeme čoskoro cestovať jednoducho ako v iných veľkých metropolách. Hoci som bola v zahraničí, nemala som problém pochopiť, aký lístok si mám kúpiť, či kde ho mám označiť. Všetko bolo veľmi intuitívne a prispôsobené používaniu ľudí. Presne tak som si predstavovala aj integrovanú dopravu v Bratislavskom kraji. Nuž, treba si počkať, možno sa raz dožijeme toho, že sa niekomu podarí obrovské investície premeniť na prospech bežných ľudí. Bola by to príjemná zmena.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

SVET

Taliani hlasujú v referende o ústavnej reforme

Výsledok hlasovania rozhodne o budúcnosti premiéra Renziho.

SVET

Ukradnutú bránu z koncentračného tábora našli v Nórsku

Ukradli ju pred dvoma rokmi z Dachau.


Už ste čítali?